Thursday 29 December 2011

HandpaintedType





















HandpaintedType is a project dedicated to preserving the typographic practice of street painters around India. The video below shows how many painters have given up their practice altogether, by rapidly going out of business or switching to the quicker, cheaper but uglier vinyls.

The project involves documenting the typefaces of road side painters across India and digitalizing it so that it serves as a resource for present and future generations. Beautiful.

In Latin America, popular Argentinian Filete Porteño and Brazilian Arte de Carroceria (Truck Art) need urgently a similar project.

HandpaintedType é um projeto dedicado a preservar a prática tipográfica dos pintores de rua ao redor da Índia. O vídeo abaixo mostra como muitos pintores abandonaram a sua prática em conjunto, pela opção de saída do negócio ou pela mudança para a impressão rápida em vinil - muito mais barata mas ainda muito menos rica visualmente.

O projeto documenta e digitaliza as fontes de pintores de beira da estrada em toda a Índia, para que sirva de acervo para as gerações presentes e futuras. Bonito.


Por aqui na minha, na sua, na nossa América Latina, as técnicas populares do Filete Porteño argentino e da Arte de Carroceria brasileira precisam urgentemente de um projeto similar.

0 comentários:

Post a Comment